måndag 24 mars 2014

Lång dag!!!

Ojoj vad lång denna dagen har känts... Men jag har minsan haft att göra. Natten var katastrof... Neo sov hårt mellan 22.30-01 sen har vi nästan varit vakna hela tiden :-( han fick feber inatt och sovit såååå oroligt även han har legat på mig...stackars liten. 
Men tyvärr var han tvungen att följa med mig på ett jätte viktigt läkarbesök vilket faktiskt gick jätte bra. Han var så snäll och lugn hela tiden min duktiga pojk!!! Tyvärr fick väl jag lite trista nyheter... Jag visste sen innan att jag troligen fått afte som en biverkning av mitt "dropp" jag får för min sjukdom... Men tydligen är det ingen biverkning utan sjukdomen afte och sen är det väldigt aggressiv på mig :-( Läkaren förklarade att en "illa" afte är när man har ca 4-5 aktiva blåsor i munhålan....och jag har ständigt 7-10 :-( Vilket hon blev chockad över... Jag har ju så svårt att äta och prata ibl pga av blåsorna :-( Detta är ju inget som smittar fick jag veta, vilket var skönt att veta :-) men måste tydligen behandlas omgående innan det blir värre och kroniska blåsor i mun och svalj. Hon så otroligt allvarligt på detta vilket skrämde mig lite... Så nu ska det tydligen sökas en licens på en medicin som jag måste ta dagligen i minst ett år... Känns som att välja mellan pest eller kolera :-( Måtte det bara hjälpa... 

När Neo och jag kom hem åt vi lite lunch och han kändes piggare så vi tog vagnen upp för att hämta Ida på skolan :-) Och oj så glad han blev när han fick se sin syster!!! Ida hade varit på biblioteket med sin klass och då hade hon lånat en "bebis bok" som hon sa, till Neo. Och så fort vi kom hem satte hon sig i soffan ned honom och läste, och han satt stilla så fint och lyssnade!


Oj vad övar på att krypa min lilla älskling!!! Lite i taget!!!




Idag har han även ätit "min" mat!!!! Som han faktiskt gillade men han hade lite svårt med små bitarna men lite fick hanni sig och han var super glad, mamman med ;-)


Korvstrofanoff och paste mixat!!!


Glad fis innan han blev jätte dålig :-(
Tror nämligen min älskling fått magsjukan... Har kräkt jätte mycket mera i eftermiddags och bajsat massa löst... Väldigt pipig och trött. Och febern hänger kvar :-( Han sover just nu lillfisen... Kräker luktar fruktansvärt vilket gör att jag misstänker magsjukan :-( Får se hur natten blir nu för stackarn...han ligger här vid min sida iaf så jag har sten koll på honom!

Kanske dags att jag oxå stänger dm bruna... Godnatt på er!!!

XOXO***




Inga kommentarer: