tisdag 11 mars 2014

Sysselsätter mig...

Oj vad man hinner med en massa när bebis vill gå upp sjukligt tidigt... Fick tänka till många gånger i morse att jag inte kunde göra vissa saker då jag kanske väcker grannarna haha då är man uppe tidigt :-P
När kl var 10 hade jag hunnit duschat och fixat mig, diskat, dam sugit, skurat, vikt tvätt, och ny maskin på g... Och så hade Neo fått mat två gånger och flera ombyten... Men vänta hade jag ätit?? Ehhh NEJ ups hade visst glömt mig själv...tur jag blev snurrig och skakis annars hade jag nog aldrig kommit på det haha. Så det fick bli en brunch ist ;-)

Neo är inne i en otroligt pipig och gnällig period vilket är väldigt jobbigt i sig men när man inte får någon sömn på det är det rätt knäckande ibl. Spelar ingen roll vad jag än gör med honom... Nu idag sprack hans tredje tand igenom och jag håller tummarna att det är därför...ser nr fyra oxå så den kommer väl när som. Jag känner mig bara så frustrerad och otillräcklig för honom :-( Vill ju bara han ska vara glad... Har till och med gått så långt att jag vill helst bara vara hemma för att slippa vara iväg när han piper och gnäller... Vilket är jätte tråkigt... 

Men idag tog vi oss en lång promis ändå... Han gnällde första kvarten sen satt han lugnt en stund tills han faktiskt somnade och sov i hela 50 min så jag fick en otroligt lång härlig promenad idag och fick chans att "ränsa" skalen lite (vilket verkligen behövdes). Sen gick vi och handlade lite middags mat. Lagom till när vi var klara var det dax att knalla upp till skolan för att hämta Ida :-) Sen gick vi ner på stan och tog oss en glass tillsammans!!! Mums så gott det var i solen!!! 
Nu är båda tjejerna hemma igen vilket gör mig så hel igen :-) Men jag känner att jag "smyger" undan då mina känslor tar fart... Vill inte tjejerna ska se mig och vill inte påverka dom på någotvis vilket är svårare än jag trodde... Men jag kämpar på och hoppas allt kommer bli bra så småning om... Måste tänka så!!!

Imon blir en full späckad dag. Först ska vi lämna tjejerna i skolan, sen ska jag ta prover på capio, efter det ska jag och Neo köra in till Karlskrona för ett besök på ögonmott. ang hans skelande. Lite nervös är jag faktiskt även dom inte kan göra jätte mycket nu. Sen ska vi snabbt hem för att hämta Ida i skolan :-) Så imon har vi att göra igen ;-) vilket faktiskt är väldigt skönt just nu. 

Jag håller på att bli tokig på Neos kläder... Stackarn kräker ju flera gånger per dag pga hans reflux... Men detta leder ju till att sjukt mycke kläder blir förstörde av kräker som inte går bort... Minst en body varje dag får jag kasta för jag får inte bort fläckarna även jag direkt lägger dom i blött och "behandlar" dom... Galen blir jag för rent ärligt så kostar det massa pengar att köpa nytt hela tiden... Hoppas verkligen vi kan få ordning på refluxen snart av flera olika anledningar... Givetvis mest för Neos skull så klart!

Nej kanske dax för mig att sova oxå nu när han gör det... Försöka iaf ;-)

XOXO***

Inga kommentarer: