torsdag 6 mars 2014

Lek dejt

Idag startade Neo dagen sjukt tidigt :-/ 05.20 skulle vi tydligen stiga upp tyckte han... Hans mamma var inte lika pigg på det hihi. Men oj vilken natt han har haft stackarn... Hela kvällen igår har han det jätte jobbigt med refluxen... Och vid halv elva lyfte jag in honom till min säng och han kunde enbart somna på min arm... Så orolig... Sen har han sovit jätte oroligt hela natten och små vaknat hela tiden så när han vaknade vid 05.20 kändes det som jag inte hade somnat... Man sover säkert mera än man tror men det blir ju ingen djup sömn som kroppen behöver. Men det är lika underbart att vakna till hans stora leende varje morgon hur trött man än är. Och det är så mycke bus i denna lilla pojk varje morgon...så underbart!!! 

Idag har vi varit på lek dejt hos Matilda och sötaste Harry :-) Och även kollat in deras nya hus som var sååååå fint :-) Där kommer dom bo super bra!!! Neo tyckte det var roligt oxå och Harry hade ju massa nya roligt leksaker att stoppa i munnen hihi. Tusen tack för idag!!! Repris nästa vecka ;-) Får se im jag vågar mig med på rytmiken ;-)

Är ju lite "feg" för att hänga med på vissa aktiviteter hur mycket jag än vill... Det är ju lite annorlunda när man har en prematur bebis. Alla prematurer har ju lite lägre immunförsvar och man ska ju vara extra försiktig dom första två åren... Och det är inte alltid lätt. Jag går ständigt i en oro över att hamna i större folk mängder tex på affären eller dyl. Försöker alltid handla när det är "lite" folk i affären och undviker löning dagar osv men handla måste ju göras. Jag skulle ju så gärna oxå vilja gå på babyrytmiken som andra mammor och barn gör men jag vågar verkligen inte :-( är så rädd att min lilla fis ska bli sjuk. Och oron över när han ska börja förskolan ska vi inte bara tala om :-( fy fy fy... Där om någonstans blir ju barn tyvärr sjuka :-( På neonatal ger dom ju en råd att man ska försöka vara hemma så länge som möjligt för barnets skull... Men det kommer vara omöjligt för Neo då jag inte har alla föräldrar dagarna. Önskar jag hade dagarna så jag kunde tillgodose Neos bästa och kanske kunna vara hemma till januari februari nästa år så nära hans två års dag som möjligt... Så hinner han bli större och starkare... 


Min söta djurgårdare!!!!

Har börjat fixa lite smått inne på Neos rum :-) åh det är ju såååååå roligt hihi. Så här långt har jag kommit än så länge. 



Idag har vi varit där inne rätt mycke och lekt... Ja jag har en go nakenfis ;-)


Man har svårt att tro denna goding endast vägde 2125g när han tittade ut till denna värld. Nu väger han 10,1 och är hela 75 cm lång stor och fin kille mamma har!!!

Imon kommer tjejerna hem igen :-) ska bli så underbart att ha dom extra i helgen!!! Och imon ska vi fira mormor/mamma som fyllt år i veckan!!!

Nu är det dax att släcka lampan, ligger redan i sängen med min lilla älskling som redan sover oroligt :-(
Natti natt på er!!!

XOXO***



Inga kommentarer: