måndag 31 mars 2014

Två inlägg

Idag fick det bli två inlägg... Kändes som mitt förra var en del för sig över hur min dag och tankar har varit...

Neo och jag har varit inne hos läkaren på barnmott. i Karlskrona idag ang hans mående... Fanns väl inte jätte mycket dom kunde göra i nuläget mer än ge råd :-( Han har ju matvägrat nu i två dagar och jag ska ge mig och bara ge honom välling nu ett tag och sen om han efterfrågar typ när jag sitter och äter så ska jag ge honom... Han hade inte gått upp så mycket nu på två månader, drygt 300g, så nu väger min prins 10,5kg! Han hade dalat lite på kurvan men det är ok nu när han mår som han gör men han får inte dala en massa för då får han behålla för lite vätska och näring, så min uppgift är att hålla koll på kissblöjorna och erbjuda honom "allt" han önskar i mat väg helt enkelt. En till stor fråga från mig var ju om han smittar, har ju redan fått svar på det av en annan läkare och fick samma svar här, NEJ det gör han inte :-)

När vi var klara åkte vi hemåt och han kämpar tappert för att inte somna i bilen hehe Väl hemma somnade han på två sekunder :-) Sen har resten av dagen/kvällen bestått av en massa bus :-) Neo sitter väldigt mycket och kollar ut mot hallen och piper...han saknar sina systrar :-( Idag åkte dom till sin pappa och det blir väldigt tomt här hemma för både mig och Neo. Och det märks väldigt tydligt på honom... Kommer bli värre imorgon bitti...då inga tjejer kommer ner till honom som han alltid varje morgon sitter och väntar på...stackars liten... Inte nog med att jag saknar tjejerna så sjukt mycket varje gång dom åker så ser jag i Neos ögon hur mycket han saknar dom...det gör ont i mig... Inte lätt detta...

Nu ska jag ta och krypa ner bredvid prinsen i mitt liv och snarka med honom ;-)

XOXO***

Inga kommentarer: